Pilates voor sterke en soepele spieren.

Pilates-stijlen

Pilates voor iedereen / Pilates voor Zwangeren

Pilates voor iedereen

Pilates is een milde Body&Mind work-out. De nadruk ligt bij pilates op het “powerhouse”. Vanuit het powerhouse worden alle oefeningen gedaan. Het powerhouse bestaat uit de billen, taille, onderrug en buikspieren.

Pilates is voor iedereen op eigen niveau te volgen, er worden steeds aanpassingen aangeboden. De les bestaat voor 90% uit grondoefeningen, waarbij de oefeningen uitgevoerd worden met gestrekte spieren, vaak in een rustig tempo en met een beheerste ademhaling.

Kernwoorden: sterk. strak en soepel.

Deze les is zeker aan te raden voor mensen met rugklachten of juist ter preventie van rugklachten.

Voor deze les heb je een grote handdoek, warme sokken (schoenen gaan uit) en een flesje met water nodig.  

 

Zwangerschapsyoga/Pilates

Of je nu nog maar net zwanger bent of al wat langer, je bent in deze les van harte welkom. We doen een combinatie van Yoga- en Pilates-oefeningen die jouw zwaarder wordende lichaam fit, sterk en soepel houden.  Je leert ademhalingstechnieken om te ontspannen tijdens de bevalling en omgaan met de ongemakken die soms gepaard kunnen gaan met zwanger zijn. Bovendien is het heel fijn om ervaringen uit te wisselen met andere zwangere dames.

 

Net bevallen? Kom dan naar "Back in Shape"

Aan deze cursus van 10 weken kun je meedoen vanaf 6 weken na je bevalling óf 8 weken na een keizersnede. Ook als je bekkenklachten hebt gekregen tijdens je zwangerschap, kun je meedoen. Juist goed om dan te blijven bewegen, maar wel op een verantwoorde manier. Wat levert het je op:

* Meer energie en een goede conditie, meteen al de eerste maanden na je bevalling.

* Mentaal sterker

* Extra kilo's kwijtraken

* Contact met andere pas bevallen, actieve moeders

* Herstel van bekkenbodem- en buikspieren

* Voor ieder niveau

* Ervaringen uitwisselen

Op maandag en woensdag om 19.30 uur en op vrijdag om 9.00 uur